La competició “Digitaliza tu Pueblo” és un repte nacional dirigit a estudiants de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat d’instituts rurals. El seu objectiu principal és generar solucions innovadores a problemes reals dels pobles mitjançant projectes de digitalització. Els participants, organitzats en equips, treballen en propostes que apliquen tecnologia per millorar la vida a les seues comunitats, comptant amb el suport d’universitats d’enginyeria de tota Espanya.

El procés de la competició es divideix en dues fases. En la primera, els equips identifiquen un problema local i dissenyen una solució viable basada en la digitalització. En la segona fase, passen de la teoria a la pràctica, desenvolupant prototips que poden tenir un impacte real i positiu en l’entorn rural. L’esdeveniment busca, no només resoldre reptes actuals, sinó també fomentar la creativitat, l’esperit emprenedor i la connexió entre la tecnologia i el món rural.

Un dels projectes més destacats de l’edició 2024 és una proposta de l’IES Vicent Castell de Castelló. Aquest equip ha desenvolupat una idea innovadora per millorar la qualitat de vida a les localitats rurals de la zona durant l’hivern. Han dissenyat un prototip de llevaneus autònom que no només facilitaria el desguàs de neu en propietats privades, sinó que també podria ser utilitzat, a llarg termini, per netejar els carrers.

Més informació a Digitaliza tu Pueblo