L’educació rural afronta grans limitacions estructurals que impedeixen a milions de xiquets rebre la mateixa qualitat educativa que els estudiants d’àrees urbanes. En països com Perú i Veneçuela, la falta de recursos aguditza la bretxa educativa. L’ONG Entreculturas y Fe y Alegría han publicat l’informe “Educación rural, entre el olvido y la reivindicación“, que ressalta els desafiaments globals de l’educació rural, com l’accés limitat a infraestructures i la bretxa digital.

L’informe subratlla que la pandèmia va evidenciar les desigualtats entre zones rurals i urbanes, ja que en moltes àrees rurals no hi va haver educació a distància per falta de connectivitat. Aquesta carència no només obstaculitza l’aprenentatge dels alumnes, sinó també la formació docent, afectant la qualitat educativa en les zones rurals. A més de la bretxa digital, els professors s’enfronten a infraestructures deficients i dificultats geogràfiques, la qual cosa agreuja encara més la situació.

L’estudi també aborda altres reptes, com l’impacte del canvi climàtic en les comunitats rurals, i reivindica el respecte per les pràctiques educatives locals. A la Comunitat Valenciana, més de 40.000 estudiants assisteixen a centres en àrees rurals disperses, reflectint una realitat a nivell global.

Més informació a Valencia Plaza.