En un esforç per abordar les creixents necessitats del món rural, Endesa i Asaja han emprés una campanya ambiciosa de digitalització en les àrees agrícoles d’Espanya. Durant l’any 2023, la seua Oficina Mòbil va recórrer més de 21.000 quilòmetres, oferint assistència a més de 600 agricultors. La digitalització, l’autoconsum d’energia i l’eficiència energètica han emergit com a reptes clau en aquestes comunitats, reflectint les preocupacions primordials dels agricultors espanyols.
La coordinadora del projecte en Endesa, Yolanda Lozano, destaca la importància d’aquesta iniciativa per impulsar l’emprenedoria en les zones rurals i prevenir-ne la despoblació. La elecció de rutes per regions amb plantes renovables d’Endesa subratlla la sinergia entre el sector primari i industrial, promovent la col·laboració en lloc de la competència per l’ús del sòl. Segons Lozano, la clau per revitalitzar aquestes àrees resideix en la formació i la integració digital.
La Oficina Mòbil ha deixat la seua empremta en 7 comunitats autònomes i 38 municipis propers a plantes renovables d’Endesa, com les solars de Sa Caseta a Mallorca o Totana a Múrcia. A més de brindar assessorament, la iniciativa ha facilitat l’accés a més de 40 cursos de formació, abordant temes crucials per al desenvolupament agrari, des de la gestió empresarial fins a les tècniques de cultiu emergents. Aquests esforços no només impulsen la transició cap a una agricultura més moderna i sostenible, sinó que també enriqueixen el teixit socioeconòmic de les comunitats rurals, establint un model de desenvolupament basat en el valor compartit i la col·laboració intersectorial.
Més informació en Corresponsables.