Les múltiples aplicacions de la Intel·ligència Artificial generativa estan revolucionant molts sectors de l’economia, entre ells el turisme. I el seu ús en entorns rurals fomenta el coneixement i la interacció dels viatgers sobre un territori habitualment desproveït de plataformes de valoració i d’intercanvi. Els sistemes d’intel·ligència estan capacitats per recollir respostes, reaccions, impressions i retorn d’informació del turista. I el seu aprofitament per a potenciar el turisme rural i el seu desenvolupament tecnològic està al centre del debat. Segons els números de distribució a diferents comarques obtinguts a través de la IA de MyStreetBook, gràcies a l’aplicació d’aquest tipus de tecnologia al sector rural, la dimensió de la població com a indicador de capacitat d’atracció turística ha perdut rellevància.
Una experiència recent amb l’aplicació d’IA aposta perquè municipis molt xicotets puguen incrementar la seua visibilitat i esdevenir així en pols tractors del turisme rural. Amb la seua utilització, d’acord amb aquesta iniciativa, es va aconseguir repartir les visites entre els municipis més coneguts d’un territori i els més menuts, de manera que els menys visibles van incrementar les seues visites en un 36% gràcies a la IA.