La Universitat per a Majors de la Universitat Jaume I ha clausurat el seu curs amb una conferència centrada en la salut i la bretxa digital, destacant la col·laboració entre el grup de salut comunitària Alifara i la Càtedra de Bretxa Digital i Territori. Aquesta lliçó, per part del director de la Càtedra, Vicent Querol, posa de manifest la importància d’integrar les persones usuàries en les institucions de salut.

Durant la lliçó de cloenda, es va remarcar la transformació dels pacients en agents actius, un enfocament innovador que compta amb el suport de projectes com Alifara, recolzat per la Càtedra de Bretxa Digital i Territori. Aquest projecte promou la construcció col·lectiva de dades, l’enteniment de l’entorn de salut i la participació activa de les persones usuàries.

Els participants han compartit experiències sobre les dificultats i virtuts en l’accés als serveis de salut i els hàbits saludables en diversos pobles. Aquest intercanvi ha permès generar un coneixement compartit entre el personal sanitari, les persones usuàries i el món acadèmic.

En un moment crucial per a la confiança en les institucions públiques, iniciatives com aquesta poden enfortir la sanitat pública de proximitat. A més, ressalten els avantatges de la sanitat rural i promouen una ciència ciutadana que contribueix a la millora social.