Un innovador projecte de marquesines intel·ligents, desenvolupat per estudiants de la Universitat de Saragossa, està dissenyat per afrontar el despoblament a les zones rurals d’Espanya. Aquestes marquesines, impulsades per energia solar, permeten als usuaris comprar bitllets d’autobús i gestionar enviaments i rebuts de paquets. Aquest projecte, presentat al Challenge Universitari de Fundación Repsol, busca revitalitzar municipis com Lucena de Jalón, que afronta una preocupant disminució de la seva població.

Les Marloquines no només ofereixen informació sobre horaris i rutes d’autobusos, sinó que també compten amb lockers per facilitar l’enviament i recepció de paquets, incentivant l’activitat comercial i ajudant a mantenir les rutes de transport. Aquest enfocament multifuncional té l’objectiu de fer més atractiva la vida als petits pobles i donar suport a les empreses de transport.

A més del seu impacte social, el projecte és sostenible, ja que utilitza energia solar, eliminant costos addicionals per al seu manteniment. Aquest enfocament combina innovació i sostenibilitat, oferint una solució efectiva contra el despoblament i marcant un pas important cap a un futur més connectat i ecològic.

Més informació en El Confidencial.