Telefónica ha presentat un ambiciós pla per a fer front al repte de la despoblació mitjançant la digitalització dels pobles. La proposta de valor rural de l’empresa es centra en “connectivitat, serveis i plataformes intel·ligents, a més del suport a l’emprenedoria local”. En un esforç per convertir els seus pobles en llocs més atractius per a viure, la iniciativa es posiciona com un dels principals reptes en regions com Castella i Lleó. Telefónica reconeix el paper fonamental de la tecnologia en el desenvolupament econòmic i sostenible de les zones rurals, treballant en la construcció d’un territori Smart.

 

La directora de Telefónica en el territori Centre, Beatriz Herranz, destaca que la proposta de valor rural es fonamenta en tres pilars fonamentals: “més i millor connectivitat, plataformes intel·ligents per oferir serveis de manera eficient i de qualitat a l’entorn rural, i empoderament del ciutadà rural mitjançant formació i suport als emprenedors locals”. La plataforma oberta de programari intel·ligent de Telefónica, Thinking Cities, és essencial per a aquest projecte, utilitzant tecnologies com l’Internet de les coses (IoT) i Big Data per recopilar dades i extreure’n intel·ligència. Herranz assenyala que el pròxim pas és dotar la plataforma d’intel·ligència artificial (IA) per anticipar-se a problemes o situacions de risc, basant-se en patrons de comportament establerts a partir de dades suficients.

Més informació a l’article de La Opinión de Zamora.