Una nova eina que fa servir la tecnología del Internet de les Coses (IoT) per comunicar-se amb dispositius de medició com termòmetres, glucòmetres, pulsioxímetres i tensiòmetres ha obert la porta per a l’atenció mèdica de pacients de forma remota en els entorns rurals sense la necessitat d’assistència presencial durant la consulta. És el fruit del treball d’investigadors de l’Institut Vrain de la Universitat Politècnica de València (UPV), en col·laboració amb la Fundació Fisabio, que depèn de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. En l’equip científic participa un castellonenc, Nel·lo Monfort, metge de Vallibona i Castell de Cabres, i coordinador del Centre de Salut de Morella, qui també és investigador principal del projecte per part de Fisabio.

Es tracta d’una aplicació connectada a una tauleta que també es comunica al núvol i permet la monitorització del pacient. Des de la seua ubicació, el metge pot fer una trucada de vídeo amb el pacient i veure els seus mesuraments, amb l’ajuda constant d’un auxiliar mèdic. D’aquesta manera, el metge pot fer un seguiment del pacient en casos crònics, realitzar diagnòstics a distància i gestionar la dispensació de medicaments, segons expliquen els responsables del projecte.

A diferència d’una consulta telefònica, que limita la precisió de l’avaluació i no resulta del tot satisfactòria per a l’experiència del pacient, aquest sistema millora diversos aspectes: proporciona una assistència més rigorosa i precisa al pacient i permet una monitorització més freqüent amb un registre centralitzat dels mesuraments històrics.

Més informació en aquesta notícia de Castellón Diario.